استانداردهای حسابداری بین المللی

دانلود استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی IFRS

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی

رشد تجارت بین‌المللی و جریان‌های سرمایه و پیوستگی اقتصادی فزاینده طی دو دهه گذشته، منجر به تمایل به هماهنگ‌سازی استانداردهای حسابداری در میان كشورها شده است. در نتیجه، تعداد زیادی از كشورها استفاده از استانداردهای بین المللی حسابداری را پذیرفته‌اند. استانداردهای مذکور با افزایش قابلیت مقایسه و کیفیت اطلاعات مالی موجب شفافیت اطلاعاتی می‌شود که از یک طرف به سرمایه‌گذاران و سایر ذینفعان در اتخاذ تصمیمات اقتصادی آگاهانه‌ترکمک می‌کند و از طرف دیگر با کاهش شکاف اطلاعاتی بین دارندگان اطلاعات و سرمایه‌گذاران، موجب تقویت پاسخگویی می‌شود. ضمن این‌که با آشنایی سرمایه‌‌گذاران با فرصت‌‌‌ها و تهدیدهای سرمایه‌گذاری در سطح جهان، امکان تخصیص بهینه سرمایه و افزایش کارآیی اقتصاد فراهم می‌شود.

سازمان حسابرسی ایران تحت نظر بنیاد استانداردهای بین المللی حسابداری اقدام به ترجمه استانداردهای بین المللی حسابداری نموده است. استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی توسط هیئت استانداردهای بین‌المللی حسابداری (هیئت) منتشر می‌شود. هدف از ترجمه استانداردهای بین المللی حسابداری(IFRS) سهولت استفاده برای شرکت های داخلی است چون ۲۷ بانک‌ و موسسه اعتباری، ۲۳ شرکت بیمه، و ۲۷ شرکت و شرکت های عضو سازمان بورس ملزم به تهیه صورت‌های مالی طبق IFRS هستند.

جهت مشاهده و استفاده استانداردهای بین المللی حسابداری ترجمه شده باید در سایت سازمان حسابرسی ثبت نام کنید و برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.
1- ابتدا وارد سایت سازمان حسابرسی به آدرس http://www.audit.org.ir شده و برروی لینک سامانه استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی کلیک نمایید.
2- سپس وارد صفحه ای می شوید که جهت ثبت نام باید برروی دکمه ثبت نام کلیک کنید
3- پس از آن وارد صفحه ای می شوید که باید اطلاعات شخصی خود از قبیل شماره تلفن و کد ملی و نام سازمان و مانند آن را تکمیل کنید
4- پس از آن اگر اطلاعات وارد شده صحیح باشد وارد صفحه بعد می شوید که باید نوع ارسال شناسه را مشخص کنید که می تواند از طریق ایمیل یا پیامک باشد. سپس باید منتظر بمانید تا شناسه ارسال گردد و زمانی که شناسه ارسال شد آن را در کادر پایین صفحه وارد می کنید و وارد صفحه گزارش های بین المللی می شوید.
5- اکنون کافیست برای مشاهده استانداردها برروی لینک مقابل آن کلیک نمایند

توجه مهم: هرگونه تکثیر استانداردها بدون مجوز قابل پیگیرد است

دیدن صفحه نرم افزار حسابداری اخوان را به شما توصیه میکنیم.