دانلود فرم های اداری مالی

دانلود فرم درخواست وام

دانلود فرم درخواست وام

وام چیست؟

نوعی قرض دادن پول سوددار است، که در زمانی مشخص بین قرض دهنده و قرض گیرنده انجام می‌شود که دارای انواع مختلفی می‌باشد. جزئیات حقوقی این واژه در رشته حقوق مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که مفهوم آن تاریخچه‌ای قدیمی دارد و به دوران کهن باز می‌گردد.

وام مسکن

(به انگلیسی: Mortgage loan)  وامی است، که ضمانت آن یک دارایی حقیقی است و جهت تامین هزینه خریداری، ساخت‌وساز و یا نوسازی ملک، توسط موسسات مالی، شرکت‌های بیمه یا بانک‌ها در اختیار اشخاص حقیقی و یا حقوقی قرار می‌گیرد.

وام دانشجویی

(به انگلیسی: Student loan)  وامی است که به دانشجویان برای کمک به برآمدن از پس شهریهٔ دانشگاه، هزینهٔ کتاب‌ها و مخارج زندگی داده می‌شود. از آنجایی که معمولاً دولت در بازپرداخت وام به دانشجویان کمک می‌کند، نرخ سود پایین‌تر از سایر وامهای بی‌وثیقه مثلاً کارت‌های اعتباری در نظر گرفته می‌شود و برنامهٔ بازپرداخت آن‌ها نیز انعطاف‌پذیرتر است. در ایالات متحدهٔ آمریکا و برخی از کشورهای دیگر بازپرداخت وام به هنگام ورشکستگی به دشواری صورت می‌گیرد زیرا نگرانی‌هایی وجود دارد از بابت امکان «سوءاستفاده» از سامانه توسط فارغ‌التحصیلانی که در حال حاضر دارایی اندکی دارند اما در آینده درآمد بالقوهٔ بالایی خواهند داشت. اغلب پژوهشگران در زمینهٔ ورشکستگی معمولاً این نگرانی‌ها از امکان سوءاستفاده را رد می‌کنند، و این ادعاها را عمدتاً ناشی از تجارب شخصی می‌دانند و نه بررسی داده‌ها.

در نرم افزار حقوق و دستمزد اخوان می توان انواع وام را تعریف نمود و مبلغ هر قسط و تعداد اقساط را نیز در زمان ثبت وامها برای کارکنان تعیین نمود. اقساط نیز به صورت ماهیانه از حقوق پرسنل کسر و در فیش حقوقی آنان ثبت می گردد. در گزارشات نرم افزار حقوق و دستمزد می توان گزارش وامها را به تفکیک نوع وامها تهیه نمود. در این گزارش مبلغ پرداختی و تعداد و مبلغ اقساط کسر شده و مانده باقیمانده قابل مشاهده است.

( رمز فایل فشرده : accamj.com )